Сладководен риболов

Риболов в Гърция - Тасос

AddThis Social Bookmark Button

Здравейте колеги,

Ще споделя как върви риболова в Гърция и по-специално на остров Тасос през месец септември. Още с пристигането си на пристанището в
Керамоти (оттук хващате ферибота за Тасос)  срещнахме  доста рибари, предимно българи, които ловяха на бомбарда и волта.
Та хващате си няколко малки заргани, закачате една през гръбната перка, хвърляте и чакате лефера да прояви интерес.
До колкото стана ясно това е един от предпочитаните методи за ловене на този красив хищник. За съжаление нямахме време
собственоръчно да изпробваме тази тактика, затова се качихме на ферибота и отплавахме за Тасос.

Пристигнахме в хотел "Blue Dream Palace" и веднага  грабнахме въдиците и такъмите и се отправихме към морето. Бяхме заложили
на воблер и бомбарда, но резултата се оказа само един дракон, както и един любопитен октопод, които си хареса синята обувка на Иво и реши
да пофлиртува с нея. Поиграхме си с него и  го пуснахме да порасне. След малко се появиха  още двама рибари и вече без  изненада
разбрахме, че също са варненци. Колегите вече имаха два дни пред нас и резултат един лефер и едно дорадо. Завидяхме им благородно и се
оттеглихме да бистрим тактиката за следващите дни.Само да вметна, че ако видите някой да лови риба в Гърция спокойно можете да
говорите на български, почти сигурно е че е сънародник.

Бяхме си наумили да вземем лодка под наем и да тролим за лефер, паламуд и каквото сабя покаже. На следващия ден се отправихме към Леминария
и се започна ходене по мъките. Питане от лодка на лодка, от човек на човек и нулев резултат. Леко обезверени започнахме да спираме на всяка
бензиностанция, магазин и  указателна табелка за да намерим някъде информация за лодка под наем. Най-накрая щастието ни се усмихна! Скромна
табелка за водни забавления и спорт ни насочиха към плажа Пефкари (между градовете Лименария и Потос). Пристигаме и още една приятна
изненада, част от екипа на спортен център Албатрос се оказаха българи, които работят там от повече от десет години и освен нашенски и
гръцки говорят и още доста езици. Центъра предлага доста забавления -  водни ски, парашут, кану, водни колелета и други атракции за които
можете да намерите информация на техният сайт http://sirines-hotel.gr/ALBATROS/index_eng.html#about.

Разбира се нас ни интересуваха най-вече лодките за риболов. Оказаха се идеални за нашите намерения - напълно оборудвани 4,10 дължина с
двигател ямаха петнадесет кончета и много добре поддържани. Цената за половин ден е 45 евро, за цял 55,като допълнително се заплаща
горивото.  Тъй като предплатихме за три дни ни направиха отстъпка от по пет евро на ден. Ако решите да наемете лодка е добре да се обадите
предварително. Ето и телефони за контакт - 30 25930 53229, 30 6946 172802.

И така първи ден в морето. Влизане 15,30 разпъваме въдиците, монтираме такъмите (воблер и четири октоподчета)  и потегляме със
скорост 5-7 км/ч. За първи път чухме сладкият звук на аванса към 5,30 и с голямо нетърпение изкарахме два малки паламуда така наречените
"циганки". След още половин час нов удар и на двете въдици и още три броя. До края на деня имахме още един малко по-едър екземпляр.

На следващият влязохме към десет часа и започнахме проверките. Още на първият час имахме удар и един хубав паламуд в лодката, след което
обаче имахме няколко обезверяващи часа обикаляне. Решихме да сменим тактиката и акостирахме пред носа пред Потос,  махнахме воблерите и
монтирахме чепарета родно производство. Очакванията ни за срещи със скумрии и  сафрид не се сбъднаха, но за голяма изненада имахме удар
много по екзотична риба. След няколко минутна борба до лодката се появи дорадо :). Е, успяхме само да му се порадваме, защото само с едно
по-рязко  дръпване  се скъса. Продължихме в същият дух и размахвахме чепаретата. Още един удар и започна голямото дърпане,  този път
рибата замина с целият такъм и пилкера. До края на деня решихме да тролим и резултата беше два паламуда и един огромен дракон. Паламуда
си е паламуд, но мечтите ни останаха в красивото дорадо.

Трети ден. Време беше да проверим и какво се случва под водата. Грабваме харпуните и пак пред Потос. На третото гмуркане докато се бях
загледал в една по-едра ципура над мен се появи риба във всички цветове на дъгата. Успешен изстрел и усмивки. Имаме дорадо!

Гмуркането продължи и видяхме още доста риби от знаен и незнаен произход, както и доста октоподи. От пет часа до залез слънце решихме отново
да тролим. Отново неочаквана слука - още едно дорадо на воблера. С това  Гърция риболова за тази година приключи. Занесохме рибите в една
прекрасна таверна в Потос, където любезните домакини  приготвиха  и прекрасно аранжирана ни я поднесоха към гръцките салати и чашите с узо.

Наслука и дано лятото продължи !